A női táska története - kezdetektől napjainkig
A női táska története - kezdetektől napjainkig
Vannak olyan kiegészítők, amelyek nem újkeletűek, és már évezredekkel korábban is használták azokat. A női táska tipikusan ilyen. Már a civilizáció legkorábbi szakaszaiban is szerep jutott a kis zsákoknak, amelyeket mindkét nem előszeretettel használt. Akkoriban még nem voltak a ruhák zsebekkel ellátva, ezért szükség volt valami olyan alkalmatosságra, amiben magukkal vihették az emberek a pénzt vagy személyes dolgaikat. Mivel ezek a kis zsákok sokszor romlandó anyagból készültek, így igazán sok nem maradt ránk, s főleg festményekről, nyomatokról tudunk ezek létezéséről.
A női táska elődjei
Amint a 16. század végén megjelentek a zsebek, úgy tűntek el a férfi erszények, és lassan már csak a nők viseltek hasonló kiegészítőket. A női táska elődje gyakran szolgált ollók, varróeszközök csatlakoztatására. Még a 17-18. században is a szoknya alá rejtették a táskaként funkcionáló kiegészítőket. A klasszicizmus időszaka viszont már jelentős hatással volt az öltözködésre és a női divatra, így a kifinomult ruhák alatt már nem lehetett elrejteni a kis táskákat. Ekkor született meg az első, kifejezett női táska, amelyet láncon hordott tulajdonosa.
Női emancipáció és táska viselés
A fordulatot a 19. századi ipari forradalom hozta meg, amikor sokféle gyártási módszert kitaláltak, és így jöttek létre a női táska mai típusra már sokkal inkább emlékeztető fajtája. Sőt, a gyártók gondoltak azokra is, akik hajóval vagy vasúttal igyekeztek utazni, és számukra szintén előállítottak nagyméretű bőröndöket, melyek alkalmasak voltak többféle holmi tárolására is.
Világmárkák bűvöletében
A divat robbanásszerű alakulása, valamint a művészetek elterjedése mellett a női emancipáció is megkövetelte a 20. században, hogy a női táska egyre szélesebb választékban lehessen elérhető. Lassan minden alkalomra meg lehetett találni az ideális táska típust, és a márkaépítés is mint lényegesebb tényezővé vált.
Napjainkban a legismertebb női táska gyártók közé tartozik például a Prada, a Gucci, a Louis Vuitton, a Hermés, vagy a Dior és a Chanel. Természetesen az olcsóbb árkategóriában is széles választék várja a nőket, akik sokszor a csinos kiegészítők igazi szerelmeseinek számítanak. A divat ugyan manapság is változik időről-időre, de az ismert, már bizonyított márkák iránt rendszerint töretlen érdeklődés mutatkozik. Legyen szó alkalmi megjelenésről, vagy a munkahelyi tökéletes külsőről, egy jó táska annak elmaradhatatlan elemét képezi.